Beter dan vallen en opstaan?

Staan en opvallen!

Redbanana Webdesign | beter dan vallen en opstaan, staan en opvallen
Indien je deze site mooi chronologisch hebt doorgenomen, heb je deze visual al eens voorbij zien komen. Een site is echter geen boek en wordt niet van A tot Z gelezen. Ergo, herhaling kan nooit kwaad.

De kracht van herhaling

Wil je een boodschap laten binnenkomen, dan moet je A, een duidelijk boodschap hebben en B, deze duidelijk communiceren. Bij dit plaatje van mijn rode banaan, valt het je meteen op als je 'm voor de 2e keer ziet. Maar, je kunt de kracht van herhaling uiteraard ook veel subtieler benutten, bijvoorbeeld door belangrijke delen tekst te herhalen op relevante plekken op je site. Of, door op 'n zinvolle manier heen-en-weer te linken naar essentiële stukken tekst.

Een sitebezoeker is sowieso een stuk minder lang op je site dan jij zou willen. Elke seconde van zijn/haar sitebezoek moet je als kostbare tijd van je 'gast' beschouwen. Daarom is het belangrijk om niet zomaar klakkeloos wat alinea's tekst te copy-pasten vanuit Word. Je moet goed nadenken over waardevolle content en de flow van jouw site.

Ik denk graag met je mee!

Marketing online

Over verhalen en kanalen

Redbanana Webdesign marketing | Social Media
Redbanana Webdesign marketing | Google My Business
Redbanana Webdesign marketing | Mailchimp | email marketing
Redbanana Webdesign marketing | Storychief

Hoe ik marketing zie

Mijn roots liggen in de offline marketing. Ik merkte in mijn begintijd al (en nu nog steeds) dat er vaak vaag of juist gewichtig over marketing wordt gedaan, waarbij het vakjargon en de opgeklopte beloftes en voorspellingen je om de oren vliegen.

Toch blijft het absoluut mijn passie. In mijn ogen is marketing namelijk niets meer (maar vooral ook niets minder!) dan super servicegericht het volgende proberen te bereiken:

  1. Werkelijk alle ins & outs van je eigen product/service kennen
  2. Zo goed mogelijk in kaart brengen welk probleem je aan het oplossen bent en voor wie dat waardevol is
  3. Je boodschap zorgvuldig formuleren en de beste manier bedenken om 'm aan je doelgroep te verkondingen

En dan nu online

Die stappen 1, 2 en 3 blijven natuurlijk altijd overeind. Maar ... waar je vroeger een overzichtelijke mediamix had waaruit je kon kiezen (advertentie in print, radio of tv) is het tegenwoordig, met alle online advertentiemogelijkheden erbij, wat minder voor de hand liggend waar je je reclame-euro het best in kunt investeren.

Het kan dus echt een evenwichtsoefening worden om te bepalen welke kanalen je online wilt inzetten: e-mail marketing, social media marketing, content marketing, Adwords, SEO, display advertising etc.

In principe kun je alle online communicatiekanalen en bijbehorende advertentieplatformen zelf beheren. Zelfs met een beperkt budget kun je al best veel bereiken. Zodra alles opgezet en gekoppeld is kun je zelf aan de slag.

Een must

Wist je dat het claimen van je bedrijf op Google ervoor zorgt dat je beter gevonden wordt op Google Maps, je klanten makkelijker contact met je kunnen opnemen én je actief kunt reageren op Google reviews? Ik help je graag met het aanmaken van een professioneel bedrijfsprofiel.
Redbanana Webdesign | email marketing | Mailchimp


Nieuwsbrieven

Een nieuwsbrief is nog steeds een zeer beproefd middel om de band met je klanten op te bouwen of te versterken. Maar niemand zit natuurlijk te wachten op ongevraagde of (voor hem/haar) oninteressante mails.

Sommige bedrijven schrokken enorm toen de nieuwe privacy regelgeving (GDPR / AVG) werd ingevoerd. Hun lijsten met inschrijvingen slonken vaak schrikbarend in die periode. Maar, het goede nieuws is dat mailinglijsten tegenwoordig wel veel zuiverder zijn. Het is sowieso nooit de bedoeling om je mailinglijst zo groot mogelijk te laten zijn. Het zou altijd moeten gaan om de kwaliteit van je lijst of groep, niet om de kwantiteit.

Indien je de mensen die zich op jouw nieuwsbrief inschrijven (of al hebben ingeschreven) zo goed mogelijk voorziet van aantrekkelijke en relevante info adviseer ik voor 100% 'to send'.

Ik kan je tot in detail helpen bij het opzetten en onderhouden van jouw e-mail marketing. Zowel strategisch als praktisch.

Weinig tijd? Beperkt budget?

Automatiseren kun je leren

Je kunt me per uur of project inhuren om eens te sparren over je online marketingstrategie. Zodra ik goed doorheb wat je online wensen zijn kan ik helpen een op maat gemaakte lijst samen te stellen van marketing automation tools die tijdsintensieve taken voor je kunnen vereenvoudigen of stroomlijnen. Meestal heb je daar externe abonnementen voor nodig die zichzelf, gelukkig vaak al snel, terugverdienen. Uiteraard kan ik je vervolgens wegwijs maken in het gebruik van de door jou gekozen automation tools, zodat je meteen aan de slag kunt.

Social media beheren

Wat in de praktijk voor veel ondernemers een valkuil blijkt te zijn is het beheer van hun social media kanalen. Ik kan alle kanalen aan je site koppelen, dat is het probleem niet. Wat je op termijn wel een probleem kan opleveren is de reflex om te denken dat je als merk of bedrijf overal aanwezig moet zijn. Echter, het actief bijhouden van social media posts en replies kan enorm arbeidsintensief zijn. We gaan daarom eerst samen onderzoeken welke kanalen strategisch geschikt zijn voor jouw product of service.

Als je er trouwens wel het budget maar geen tijd voor hebt, dan kun je een specialist inhuren óf een abonnement nemen op een geavanceerde publishing tool.

Waar moet je aan denken?

Wat voor soort tools hebben we het eigenlijk over? Hier een onvolledige lijst van onderwerpen die we de revue laten passeren:
  • SEO (voor Google Search)
  • Google Ads
  • Google Analytics
  • Google My Business
  • CMS (Content Management System)
  • Landing pages
  • CRM (Customer Relation Management)
  • Enquêtes / surveys
  • Email marketing (newsletters)
  • Publishing tools for teams
  • Mobile-first design
  • Etc etc etc

Deze al bekeken?


Redbanana Webdesign logo
✔ Professionele, creatieve & dynamische websites ✔ Logo's ✔ Huisstijlen ✔ Webshops ✔ Facebook shops ✔ Marketing ✔ Nieuwsbrieven ✔ Perfect afgestemd op je doelgroep(en) ✔ Veel persoonlijke aandacht ✔ Enthousiast én geduldig

Adres

Ingeborg Dashorst
Boslaan 28 A
3050 Oud-Heverlee (bij Leuven)
België

alles-in-1

Creatief, full service webbureau met veel persoonlijke aandacht.